ماجرایی که شما از آن با خبرید!

ایران کشوری به ابعاد  1648195 کیلومتر مربع وسعت، دارای اقلیم متنوع، سرشار از منابع طبیعی ایران با داشتن ۶۸ نوع ماده معدنی، ۳۷ میلیارد تن ذخایر اثبات شده و بیش از ۵۷ میلیارد تن ذخایر بالقوه به ارزش ۷۷۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۴ در میان ۱۵ کشور بزرگ غنی از مواد معدنی قرار دارد. استخراج مواد معدنی تنها ۰٫۶ درصد در تولید ناخالص داخلی (GDP) کشور نقش دارد.

مهمترین معادن ایران شامل زغال سنگ، مواد معدنی فلزی، شن و ماسه، مواد معدنی شیمیایی و نمک است. بیشترین معادن فعال ایران در استان خراسان قرار دارند. دیگر ذخایر بزرگ ایران که عمدتاً توسعه نیافته‌اند عبارتند از: روی بزرگترین جهان، مس نهمین ذخایر بزرگ جهان در سال ۲۰۱۱، به گفته مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران)، آهن (دوازدهمین جهان در سال ۲۰۱۳، بر اساس گزارش‌های سازمان زمین‌شناسی آمریکا)اورانیوم (دهمین بزرگترین جهان،  سرب (یازدهمین بزرگترین جهان). ایران با تقریباً ۱٪ از جمعیت جهان بیش از ۷٪ از کل ذخایر معدنی جهان را در اختیار دارد.

بر پایه برآوردها ایران رتبه دوم گاز طبیعی به حجم ۳۴٬۰۲۰٬۰۰۰٬۰۰۰٬۰۰۰ متر مکعب  معدل ۱۸٫۳٪ گاز جهان و رتبه سوم نفت جهان با 251٫۷ میلیارد بشکه نفت شامل 14٫5٪ نفت جهان که عمر آن‌ها بیشتر از صد سال برآورد می‌شود، است. همچنین ایران ۷٪ معادن جهان را دارا می‌باشد. ارزش معادن ایران ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد شده‌است که در صورت سرمایه‌گذاری این عدد افزایش می‌یابد.

اکثر معادن ایران محوطه باز و در کلاس جهانی هستند. مانند معدن مس سرچشمه با ۱٫۲ میلیارد تن با گرید ۰٫۷٪، معدن روی انگوران با ذخیره باقی‌مانده ۹ میلیون تن با گرید ۳۵٪، معدن روی مراغه با ۱۶۰ میلیون تن گرید ۲٪، معدن سنگ آهن سنگان با ذخیره ۱٫۲ میلیارد تن (رتبه نهم جهان) و معدن گل گهر سیرجان با ۱ میلیارد تن (رتبه دهم جهان).

  • ایران جز محدود کشورهایی است با دو مرز آبی متفاوت و امکان دسترسی به ابراههای بین المللی و یکی از 6 شریک عمده بزرگترین دریاچه آب شیرین جهان ( خزر) ،
  • ایران جز محدود کشورهایی است با  اقلیم چهار فصل و امکان بهره برداری از تمام گونه های گیاهی از برنج و زیتون در شمال تا خرما و موز در جنوب، جزء محدود کشورهایی است با  4000 سال حوزه تمونی و فرهنگی،
  • جز محدود کشورهای و دولت های حال حاضر موجود بر روی کره خاکی با سابقه امپراتوری در جهان.
  • ایران جز محدود کشورهایی با چهره های سرشناس تاریخ علم (ابن سینا – پزشکی  ابوریحان – نجوم  رازی – شیمی  خوارزمی– ریاضیات فردوسی حماسه سرا)
  • ایران جز کشورهای در سابقه طولانی در مهندسی منابع  آب و خاک ، مهندسی و عمران و دارای مراکز گنیجنه های تاریخی مانند تخت جمشید، پسازگارد ، معبد آناهیتا، ..
  • ایران جز اولین کشورهای در حال توسعه در آسیا و یکی از توسعه یافته ترین کشور خاور میانه
  • ایران دارای ناوگان هوایی و دریایی و توان موشکی و هسته ای، دارای رتبه 10 در قدرت نظامی
  • ایران جز کشورهای پیشرو در زمینه تحقیقات پزشکی و علمی شامل:

                • رتبه 3 جهانی در استخراج سلولهای بنیادی
                • رتبه 1  جهانی در بیشترین پیوند کلیه
                • رتبه 4 جهانی در پیوند مغز استخوان
                • رتبه 4 جهانی در فناوری نانو
                • رتبه 7 جهانی در تولید نانو دارو 
                • رتبه 3 جهانی در سد توان و دانش سازی
                •  رتبه  15 جهانی در تولید علم در جهان
                • رتبه 19 جهانی در معیار های صنعتی
                • رتبه 13 جهانی در افتخارات ورزشی
                • رتبه 9 جهانی در علوم هوا و فضا
                • رتبه 18 ایران در اقتصاد جهانی
                • داری یکی از کشور های یا میانگین 50 % نیروی جوان می‌باشد.

اگر چه داشتن چنین سرمایه های خدا داد نشان از باندی بخت این مرز و بوم دارد، اما به نیک آگاهید که چشم طمع داشتن و بهره از این سرمایه های، خواب ها و نقشه های فراوانی را در طول گذر تاریخ بر این خاک گذرانده است.

اما آنچه در پس همه این داشته ها و سرمایه ها با ختلاف بسیار زیاداز اهمیت بالاتری برخوردار است، اولین فاکتور توسعه پایدار در هر کشوری می باشد و آن هم نیروی انسانی و سطح نیروی تحصیل کرده و فعال جامعه هستند (ایران داری 2569 دانشگاه و 3794000 دانشجو در کشور می‌باشد)، بدون هرگونه شکی، دستان پرتوان نیروی انسانی و قدرت عزم واراده است که می‌تواند از این سرمایه ها در جهت توسعه و آبادی کشور بهره برده و موجب اعتلای نام و مردمان بزرگ ایران باشد.

تاریخ اقتصاد معاصر نشان میدی دهد، که شرکت های بزرگی همچون اپل، میکروسافت و شرکت های بیشماری با بهره از قدرت خلاقیت، پشتکار و تلاش نیروهای خود، درامدی بیش از صنایع  نفت و معدنی کشورهای صاحب سرمایه بودند، کشورهایی مثل ژاپن و یا کشورهای صنعتی دیگر با محدود خاک و منابع محدود طبیعی که امپراتوری دانش، صنعت و تجارت آنها بر کشورها گواه این مدعا است.

ما بر این باوریم، دانش و فناوری در سایه عزم، اراده، ایمان و وجود برزگترین سرمایه فعال کشور، یعنی نیروی جوان و نیروی انسانی بالاترین سرمایه ایران عزیز می‌باشد.

اریبا تلاش می کند هر چند کوچک به سهم خود ، با ارائه بهترین سرویس های قابل ارائه در حوزه خدمات زیر ساخت شبکه و سرویس های رایانه ای به توسعه تجارت، صنعت و اقتصاد در جهت رشد و شکوفایی اقتصاد و اعتلا نام ایران بزرگ تمام تلاش خود را بکار گیرد.

ارزش های سازمانی در اریبا

تعهد در قبال حفظ محیط زیست و اکو سیستم با انتخاب کالا و تجهیزات با حداکثر سازگاری با محیط زیست

تعهد در قبال انتخاب مناسب ترین راهکار وتجهیزات در جهت کمک به توسعه اقتصاد و کسب کار

تعهد در قبال انتخاب شایسته ترین نیروی انسانی و کمک به توسعه مهارت و تجارب آنها

تعهد در قبال برآورده کردن تمامی نیازهای ضروری کارمندان و خانواده های آن ها

تعهد در قبال صرف درآمد ها در راه های خودکفایی و مسیر پیشرفت و توسعه آبادانی در کشور

تعهد در قبال رعایت احترام به حقوق افراد جامعه صرف نظر از دین، نژاد و طبقه اجتماعی

تعهد در قبال رعایت حقوق مصرف کنندگان و اصل دوستی  و ارتباط نزدیک با مشتریان