خدمات مهندسی (active)شبکه شامل انجام تنظیمات و کانفیگ دستگاه های ارتباطی و مدیریتی در یک مجموعه می باشد. این تنظیمات سبب استقرار و کارکرد صحیح یک شبکه می شود. هر شبکه بنا به نوع کارکرد و استفاده ، تجهیزات موجود و پیکر بندی متناسب و اصولی را می طلبد تا بتوان بهترین راندمان را از آن برداشت نمود ؛ خدمات اکتیو ما به مشتریان به شرح ذیل می باشد.
- نصب و راه اندازی سرورهای ویندوزی و لینوکسی
- نصب و راه اندازی سرویس های پایه شبکه بر روی سرور های ویندوز و لینوکس
- Active Directory, DNS, DHCP, NAT, PROXY, IIS, RAS, Security
- Domain Controller, File Server, Backup Server, Web Server, Application Server, Mail Server, Print Server
- نصب و راه اندازی سیستم های مدیریتی و مانیتورینگ شبکه Management and Monitoring
- تنظیم و کانفیگ انواع روتر ها در برند های سیسکو، میکروتیک و هواووی
- نصب و پیکر بندی فایروال های سخت افزاری
- استفاده بهینه سرور از لحاظ سختافزاری از طریق امکان Virtualization با سرویس HyperV
- نصب و راه اندازی سامانه های آنتی ویروس تحت شبکه بر روی سرور و کلاینت
- نصب و راه اندازی سیستم های پشتیبان گیری اتوماتیک از سرور ها و کلاینت ها
- پیکر بندی سوییچ های مدیریتی سیسکو و برند های دیگر Vlan, Management
- راهکارهای ارتباط امن از بیرون از سازمان به داخل از طریق IP Security, L2TP, IKEv2, SSTP
- راهکارهای ارتباط WAN جهت ارتباط شعب و دفاتر با یکدیگر از طریق Site to Site VPN
- راهکارهای ایزولهکردن شبکه از طریق Firewall, Anti-Virus, Anti-SPAM
- راهکارهای مدیریت مجوزها و دسترسیها از طریق Certificate Authority
- راهکارهای مدیریت فایل و اسناد و مدارک از طریق NTFS Permissions
- مدیریت ورودی و خروجی کامپیوترها از طریق Mass Storage, USB, Flash, CD/DVD
- استقرار سامانه اتوماتیک نصب سیستم عامل و نرم افزارهای با تنظیمات خاص مشتری با سرویس WDS
- بهبود وضعیت سیستم عاملها از طریق راهاندازی و بروزبرسانی Windows Update
- مانیتورینگ وضعیت سختافزارها از طریق نرمافزار Everest Corporate Edition
- نصب سامانه مکاتبات داخلی از طریق Microsoft Exchange Server
- راهکارهای مدیریت تقسیم و کنترل مدیریت مصرف کاربران اینترنت از طریق User Accounting
- وب پابلیشینگ (Web Publishing) از طریق DMZ با Microsoft TMG
خدمات مهندسی (active)شبکه شامل انجام تنظیمات و کانفیگ دستگاه های ارتباطی و مدیریتی در یک مجموعه می باشد. این تنظیمات سبب استقرار و کارکرد صحیح یک شبکه می شود. هر شبکه بنا به نوع کارکرد و استفاده ، تجهیزات موجود و پیکر بندی متناسب و اصولی را می طلبد تا بتوان بهترین راندمان را از آن برداشت نمود ؛ خدمات اکتیو ما به مشتریان به شرح ذیل می باشد.
- نصب و راه اندازی سرورهای ویندوزی و لینوکسی
- نصب و راه اندازی سرویس های پایه شبکه بر روی سرور های ویندوز و لینوکس
- Active Directory, DNS, DHCP, NAT, PROXY, IIS, RAS, Security
- Domain Controller, File Server, Backup Server, Web Server, Application Server, Mail Server, Print Server
- نصب و راه اندازی سیستم های مدیریتی و مانیتورینگ شبکه Management and Monitoring
- تنظیم و کانفیگ انواع روتر ها در برند های سیسکو، میکروتیک و هواووی
- نصب و پیکر بندی فایروال های سخت افزاری
- استفاده بهینه سرور از لحاظ سختافزاری از طریق امکان Virtualization با سرویس HyperV
- نصب و راه اندازی سامانه های آنتی ویروس تحت شبکه بر روی سرور و کلاینت
- نصب و راه اندازی سیستم های پشتیبان گیری اتوماتیک از سرور ها و کلاینت ها
- پیکر بندی سوییچ های مدیریتی سیسکو و برند های دیگر Vlan, Management
- راهکارهای ارتباط امن از بیرون از سازمان به داخل از طریق IP Security, L2TP, IKEv2, SSTP
- راهکارهای ارتباط WAN جهت ارتباط شعب و دفاتر با یکدیگر از طریق Site to Site VPN
- راهکارهای ایزولهکردن شبکه از طریق Firewall, Anti-Virus, Anti-SPAM
- راهکارهای مدیریت مجوزها و دسترسیها از طریق Certificate Authority
- راهکارهای مدیریت فایل و اسناد و مدارک از طریق NTFS Permissions
- مدیریت ورودی و خروجی کامپیوترها از طریق Mass Storage, USB, Flash, CD/DVD
- استقرار سامانه اتوماتیک نصب سیستم عامل و نرم افزارهای با تنظیمات خاص مشتری با سرویس WDS
- بهبود وضعیت سیستم عاملها از طریق راهاندازی و بروزبرسانی Windows Update
- مانیتورینگ وضعیت سختافزارها از طریق نرمافزار Everest Corporate Edition
- نصب سامانه مکاتبات داخلی از طریق Microsoft Exchange Server
- راهکارهای مدیریت تقسیم و کنترل مدیریت مصرف کاربران اینترنت از طریق User Accounting
- وب پابلیشینگ (Web Publishing) از طریق DMZ با Microsoft TMG
خدمات پشتيباني شبکه و سرویس ها :
یک شبکه پایدار همواره نیازمند بازبینی های دوره ای و مستمر است زیرا ایرادات فنی در عملکرد تجهیزات ، تغیر فرایند ها و یا اتفاقات خاص ، نفوز تبهکاران و یا سوء عمکرد کاکنان شبکه موجب ایراداتی جهت عمگرد مناسب شبکه می گردد ؛ همچنین تجهیزات موجود در شبکه باید بروز رسانی و بازبینی شوند تا مشکلات آنها مرتفع گردد.
اجرا و تحویل پروژه های شبکه آغاز ارتباط شرکت با مشتریان میباشد. ارائه خدمات گارانتی، وارانتی، پشتیبانی تلفنی (Help Desk)، ارسال تکنیسین یا مقیم نمودن کارشناس در محل کارفرما از جمله خدماتی است که این شرکت پس از اتمام پروژه به مشتریانش ارائه میدهد تا از عملکرد بهینه شبکه های اجرا شده در دراز مدت اطمینان حاصل نماید.
برنامه ویژه جهت ارائه خدمات پشتیبانی در سه مرحله
† گام یک : نیازسنجی
پس از عقد قرارداد، بررسی های اولیه با توجه به نیاز و وسعت هر سازمان طرح پشتیبانی متناسب با آن سازمان تدوین و بررسی های تکمیلی صورت می گیرد.
بررسی وضعیت موجود
- بررسی ساختار ارتباطی شبکه (کابلی یا بی سیم)، تعداد سرورها، تعداد کلاینتها، نوع سرورها، نوع تجهیزات و ….
- بررسی سخت افزاری سرورها از لحاظ سخت افزاری، تست قطعات، PM سرورها
- بررسی Raid و ساختار های ذخیره داده در شبکه و سرور
- بررسی سرورها و نحوه ارتباط سرورها و کلاینتها با اینترنت و فضای بیرون شبکه
- ثبت مشخصات سخت افزاری و سرویس های نصب شده روی سرورها و کلاینتها
- تهیه مستندات وچک لیست از وضعیت موجود و وثبت گزارش از بازدیدهای دوره ای و خدمات انجام شده
† گام دو :اقدامات پشتیبانی
اقدامات پایه
- اصلاح فیزیکی و چینش صحیح تجهیزات بر اساس گردش کار و داده
- حذف تجهیزات معیوب و اسیب پذیر و ارائه گزارش تجهیزات مورد نیاز به کارفرما
- ایجاد برنامه مدون پشتیبانی داده ها و استقرار Policy مناسب جهت ذخیره سازی سه مرحله ای داده ها
- ارائه روش ها و یکسان سازی درخواست پشتیبانی و خدمات با استقرار سامانه Help Desk و یا رویه های مدون
- نصب و راه اندازی سرویس های WSUS جهت بروز رسانی مایکروسافت و انتشار آن روی کلاینت ها
- نصب و راه اندازی سرویس WDS جهت نصب ویندوز روی کلاینتها به همراه کلیه نرم افزارها و تنظیمات
- نصب و راه اندازی نرم افزار جهت مدیریت درگاهها مانند USB, Flash, Mobile و …
- نصب نرم افزار جهت مدیریت تهیه پشتیبان از کلیه قسمت های شبکه شامل فایل سرور، ایمیل سرور، دیتابیس ها
† گام سوم: استمرار خدمات و پشتیانی مستقر
تنوع پشتیبانی
استقرار کارشناس پشتیبان شبکه :
در این نوع پشتیبانی، اعزام کارشناس به سایت کارفرما به منظور بررسی مشکلات شبکه و رفع نیازهای مشتری، بصورت ثابت انجام می گیرد. بنا به نیاز و یا درخواست مشتری، امکان استقرار کارشناس در سازمان ها را نیز فراهم نموده ام. در این طرح، کارشناس مستقر مانند یک مدیر شبکه، نگهداری شبکه را بر عهده دارد.
اعزام کارشناس و یا تیم کارشناسی :
کارشناس و یا تیم کارشناسی بصورت دوره ای جهت بررسی وصعیت شبکه به محل پروزه مراجعه می نماید و وضعبت شکه را تحت نظر دارند همچنین در مواقع بروز مشکل و یا درخواست های فنی به محل پروژه اعزام می شود. مدت حضور کارشناس در محل، تا زمان برطرف شدن کامل مشکل می باشد.
پشتیبانی از راه دور :
کارشناسان فنی شرکت بر روی سیستم های مشتری ریموت می زنند و علاوه بر بررسی وضعیت سیستم ها، مشکلات بوجود آمده را برطرف می کنند.
پشتیبانی تلفنی:
در این نوع پشتیبانی، کارشناسان پشتیبانی از طریق تلفن راهنمایی های لازم را به مشتریان ارائه می کنند.