مدیر هستید و هنوز این پنج فیلم سینمایی را ندیده‌اید!!!

تصویر جدا کننده

سامانه ارتباط اریب آرا پارس

اگر قرار باشد به چند خصوصیت مشترک همه مدیران حرفه‌ای اشاره کنیم بدون شک، یادگیری و مدیریت زمان از مواردی است که نمی‌توان آنرا نادیده گرفت. امکان ندارد در پرونده کاری مدیری که اهل یادگیری و مدیریت زمان نیست، موفقیت ارزشمندی پیدا کنید. نکته مهم این جاست که مدیریت زمان و یادگیری لازم و ملزوم هم هستند و از یکدیگر تاثیر می‌گیرند. اما به نظر من یک از یکی از بهترین تکنیک های نانوشته مدیریت زمان و یادگیری برای همه مدیران می‌تواند این باشد که زمان یادگیری خود را با لذت تماشای فیلم‌های سینمایی همراه کنند.

در این مقاله به پنج فیلمی اشاره می‌شود که به همه مدیران کمک می‌کند زمان تفریح خود را با یادگیری بهترین نکات مدیریتی و بهبود فردی سپری کنند. انگیزه بگیرند و انگیزه بخش باشند. دیدن این فیلم‌ها می تواند در زمینه سیستم‌سازی کسب‌وکار – مذاکره – بازاریابی – برندسازی – ارتباط موثر – تجربه‌های شراکتی به هر مدیری کمک کند.

ماژول تصویر

فیلم اول

بنیانگذار

این فیلم محصول سال 2016 آمریکاست و ماجرای ری‌کراک و داستان بدست آوردن مک دونالد را از ابتدا به تصویر می‌کشد. ری کراک که یک فروشنده مخلوط‌کن‌های دست ساز است در طی بازاریابی با دو برادری که خالق مک دونالد هستند آشنا می‌شود و تحت تاثیر سیستم کسب‌وکار آنها قرار می‌گیرد و در نهایت آنها را راضی می‌کند امتیاز کارخود را به و بفروشند تا بتواند یک کسب‌وکار جهانی راه اندازی کنده و  ….

شاید به نظر برسد مخاطبین این فیلم کارآفرینان باشند اما این طور نیست و این فیلم برای همه مدیران درس‌هایی دارد که می‌تواند از آن ایده بگیرد و در کسب‌وکار خود استفاده کند. بهترین ایده‌هایی که در این فیلم می‌تواند برای مدیران کارساز باشد در زمینه سیستم‌سازی و برندسازی است.

فیلم دوم

12 مرد خشمگین

یک فیلم قدیمی، محصول سال 1957  آمریکاست و ماجرا از پایان یک دادگاه شروع می‌‌شود که پسر 18 ساله‌ای متهم به قتل پدرش شده و هیئت منصفه دادگاه که 12 نفر از اقشار مختلف هستند باید تصمیم بگیرند که پسر واقعاً‌ گناه کار است یا نه. اما نظر مخالف یک نفر رای گیری را با چالش رو برو می کند و ….

کل داستان فیلم در یک اتاق فیلمبرداری شده اما دیالوگ های جذاب و داستان معمایی فیلم بیننده را تا پایان مجذوب خود می‌کنند. این فیلم سرشار از نکات روانشناختی و تحلیل دیگران است و به یک مدیر نشان می‌دهد تا چه اندازه قضاوت‌ها، تحلیل‌ها و ایده ها می‌توانند بی پایه و اساس باشند. علاوه و براین آرامش در بیان استدلال و روش‌های اقناع در یک مذاکره را می‌توان از این فیلم آموخت.

ماژول تصویر
پل جاسوسان

فیلم سوم

پل جاسوسان

فیلم محصول 2015 آمریکاست و مربوط به دوران جنگ سرد آمریکا و شوروی سابق است. ماجرا مربوط می‌شود به یک وکیل آمریکایی که مامور مبادله جاسوسان این دو کشور می‌شود. تام هنکس که نقش وکیل را در این فیلم بازی می‌کند به خوبی توانمندی‌های یک مذاکره کننده قدرتمند ار به نمایش می‌گذارد.

این فیلم به یک مدیر نشان می‌دهد اگر قرار باشد در یک مذاکره موفق عمل کند باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. چگونه رفتار کند!

فیلم چهارم

ممنون که سیگار می‌کشید!

فیلم محصول 2005 آمریکاست و تم فیلم کمدی است. ماجرا مربوط نیک، ریس و موسس یک سازمان تحقیقاتی در زمینه توتون است که البته سخنران ماهری است و با همین توانمندی اهدافش را پیش می‌برد. در واقع او با سرمایه گذاران صنعت تولید سیگار همکاری می‌کند و در تحقیقات خود از فواید توتون و نیکوتین به نفع آنها می‌گوید و ….

یک مدیر در این فیلم می‌آموزد که روابط عمومی ارتباط سازمانی و مذاکره و فن بیان تا چه اندازه می‌تواند در فرایند بازاریابی یک کسب‌وکار موثر باشد. علاوه بر این به قدرت برندیگ و کمیپین‌های تبلیغاتی نیز آشنا می‌شود.

ماژول تصویر
ماژول تصویر

فیلم پنجم

استیو جابز

فیلم محصول 2015 آمریکاست و در یک تم درام به ماجرای سه بخش از زندگی استیو جابز خالق شرکت اپل را روایت می‌کند. هر چند دیدگاه عمومی در باره استیو جابز دانشمندی بی‌نظیر است اما در این فیلم او را در بسیاری از جاها انسانی خودشیفته معرفی می‌کند که گاهی حاضر است برای رسیدن به خواسته‌هایش ارزشهای انسانی و اخلاقی را قربانی کند. هر چند در این فیلم می‌توان از پشتکار و تلاش علمی جابز انگیزه گرفت اما پیام بهتری که از این فیلم می‌توان گرفت این باشد که به انسان ها نمی‌توان یک بعدی نگاه کرد لزومی ندارد اگه کسی در یک زمینه سرآمد شده الزاماً‌ همه ویژگی‌های یک انسان نمونه را داشته باشد.

ماژول تصویر

نویسنده: سید حسین علوی

امیدوارم لذت یادگیری را با تماشای این 5 فیلم را تجربه کنید.

نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.