نصب و راه اندازی سرویس

تجهیزات مور د نیاز برای راه اندازی لینک بی‌سیم عبارت است از

رادیو وایرلس

مهمترین سخت افزار برای ارتباط بی‌سیم، آنتن وایرلس( رادیو وایرلس) است که کار ارسال و دریافت امواج رادیویی را انجام می‌دهد و دیتا را روی بستر امواج رادیویی منتقل می‌کند. طرز کار به این صورت است یک آنتن در سمت کاربر و یک آنتن در سمت سرویس دهنده( یا یکی از دکل های سرویس دهنده) نصب می‌شود. بین این دو آنتن، یک بستر/لینک ارتباطی ساخته می‌گردد.

اکسس پوینت

اکسس پوینت (Acsses Point) امکان اتصال چندین سیستم کامپیوتری، موبایل، تبلت و … را از طریق شبکه‌های بی‌سیم به همدیگر را فراهم می‌کند

کابل شبکه

کابل شبکه یکی از الزامات راه‌اندازی اینترنت پرسرعت بی‌سیم است که باتوجه به متراژ از محل نصب رادیو تا محل استفاده هزینه آن تعیین می‌شود.

ملزومات جهت افزایش ارتفاع
با توجه به این که در شبکه‌های وایرلس ارتفاع آنتن در گیرنده شبکه مهم است، به همین دلیل با استفاده از تجهیزات خاصی تنظیم ارتفاع صورت می‌گیرد.
برای دریافت مشاوره در خصوص مشخصات سرویس اینترنت وایرلس پرسرعت و قیمت آن . از طریق شماره های تماس می توانید به صورت 24 ساعته درخواست پشتیبانی اریبا نمایید.

با توجه به این که در شبکه‌های وایرلس ارتفاع آنتن در گیرنده شبکه مهم است، به همین دلیل با استفاده از تجهیزات خاصی تنظیم ارتفاع صورت می‌گیرد.

یک دستگاه روتر سخت افزاری و یا نصب سامانه های مدیریت مصرف کاربان که امکان مدیریت مصرف مشتریان را فراهم می‌کند ، استفاده از این تجهیزات اختیار ی و بنا به کاربرد شما تعیین می‌شود.

از سایت ………………….  .net گزینه “ ورود مشترکین “ را انتخاب کرده و نام کاربری و رمز عبور سرویس خود را وارد کنید. برای مشاهده گزارش روزانه کارکرد خود، گزینه “ گزارش اتصالات” و برای مشاهده میزان ترافیک مصرفی، گزینه “ گزارش اعتبارات” را انتخاب کنید.

سرعت سرویس‌ اینترنتی خریداری شده توسط شما، بر حسب مگابیت بر ثانیه (Mbps)می‌باشد. به عنوان مثال سرعت 40 مگابیت بر ثانیه (Mega bit per second) که به‌اختصار به‌صورت 40Mbpsنمایش داده می‌شود و با توجه به حرف b کوچک انگلیسی، می‌توان دریافت که واحد این سرعت به بیت است. همچنین معمولاً واحد محاسبه‌ی دانلود و دریافت از اینترنت، بر حسب بایت (Byte) می‌باشد. مانند سرعت دانلود 16 کیلوبایت بر ثانیه (kilo Byte per second) که به‌اختصار 16KBpsنمایش داده می‌شود و با توجه حرف B بزرگ انگلیسی، می‌توان متوجه شد واحد این سرعت به بایت است. هر بایت از 8 بیت تشکیل‌شده است درنتیجه هر سرعتی که به بیت محاسبه شود برای تبدیل واحد به بایت، باید تقسیم‌بر عدد 8 شود. به عنوان مثال: سرعت پهنای باند سرویس دریافتی شما 40Mbps است یعنی در زمانی که می‌خواهیم سرعت دانلود یا دریافت از اینترنت را محاسبه کنیم عدد 40 را باید تقسیم ‌بر 8 نماییم که می‌شود 5MBps. به همین دلیل سرعت سرویس دریافتی بر حسب Mbps، می‌بایست بین 4 تا 40 باشد و بر حسب MBps می بایست بین 0.5 تا 5 باشد.

با توجه به استفاده از این سرویس در کلاس تجاری(Business Class) 95% مشترکین این سرویس مجموعه ای تجای اداری و صنایع می‌باشند و معمولا استفاده از سرویس در ساعت اداری انجام می‌شود، و نوع پهنای باند اختصاصی از این سرویس نیز بصورت بین الملل در نظر گرفته شده و طرح بصورت فلت و با قیمت ثابت طراحی گردیده است.

الزاما با توجه پرهزینه بودن مراحل نصب این سرویس، استفاده آزمایشی امکان پذیر نیست، اما شرایط حداکثری و حداقلی (بازه) سرویس پیش از فرایند نصب و خرید سرویس با اطلاع شما رسانده و تضمین می‌گردد.

با توجه به افزایش بیش از حد سرعت سرویس نبست به سایر سرویس های مشابه، و مصرف بدون کنترل کاربان ف مصرف اختلاف بسار فاحشی با سایر سرویس ها پیدا می‌کند لذا می‌بایست جهت مدیریت مصرف حتما از سامانه های کنترل مصرف استفاده فرمائید. سایر تجهیزات مانند DVR  ها و سرور ها و سیستم های نصب شده بر روی تجهیزات و گزینه auto Upadate  این تجهیزات یکی از عوامل مصرف بی رویه اینترنت پر سرعت محصوب می‌گردد، همچنین عدم رعایت اصول ایمنی و رمز نگاری و تنظیمات تجهیزات امنیتی و فایروال نیز می‌تواند باعث این موضوع گردد. رعایت این موارد بر عهده کربران محترم می‌باشد.